תיקון דלתות ישנות

חידוש דלתות ישנות– כל מה שאתם צריכים לדעת

הדלתות הן מרכיב חיוני בכל בניין, בית וחדר, הן מספקות לנו הגנה ומאפשרות שמירה על הפרטיות. אך מעבר לתפקידן הפונקציונאלי, דלתות רבות אוצרות בתוכן היסטוריה עתיקת יומין ואסתטיקה שקשה למצוא בימינו. מה זה שיפוץ דלתות ישנות? מהו תהליך העבודה? והאם ניתן לשפץ כל דלת?כל התשובות במאמר הבא.

 

היסטוריה של פתיחת דלתות

ההיסטוריה של בני האדם עם דלתות התחילה עוד בימי קדם. בתקופה ההיא נהגו האנשים לעשות שימוש בעור של בעלי חיים, בגדמי עצים ואף באבנים גדולות, על מנת לחסום את פתח המערה או המחסה. במשך השנים עלה הצורך בדלת כניסה לבית או לחדרי הפנים ובני האדם החלו לייצר דלתות ייעודיות מעץ ובהמשך גם מברזל ומחומרים אחרים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דלתות, בעיצובים שונים ומגוונים ובגדלים המתאימים לכל פתח.

תיקון דלתות ישנות

תיקון דלתות ישנות

דלתות עתיקות הן דלתות בנות 50, 100 ואפילו 200 שנה. לאורך השנים נשחקת הדלת, העץ נאכל, הצבע מתקלף והצורה הכללית עשויה להתעוות. לכן, ישנו צורך בשיפוץ וחידוש הדלת. תהליך החידוש נותן לדלת העתיקה חיים חדשים וזאת מבלי לפגוע בעיצוב המקורי, בפרופורציות הדלת ובאסתטיקה הישנה. תהליך השיפוץ כרוך בפעולות מקצועיות וזהירות של שיוף, צביעה, החלפת רכיבים והתאמה של הדלת לצורכי הלקוח.

 

שיפוץ דלתות פנים ישנות– למה שנרצה לעשות את זה?

רבים אינם מצליחים להבין מדוע לבחור בדלת עתיקה ו-"ישנה", על פני דלת חדשה מהניילונים. אך דיי להביט בדלת אחת על מנת להבין את הקסם של הדלתות העתיקות. אלו הן דלתות ייחודיות ויוצאות דופן, אשר כל אחת מהן מביאה עימה אופי ייחודי מהתקופה בה נוצרה. כל דלת ודלת הינה יצירת אומנות חד פעמית ואין דלת אחד זהה לשנייה. בנוסף, במהלך תהליך החידוש מקבלות הדלתות רכיבים מודרניים אשר הופכים אותן לבטוחות ומגוננות ממש כמו דלת חדישה.

 

חידוש דלת כניסה מעץ– האם ניתן לחדש כל דלת?

אנו מתמחים בשיפוץ וחידוש של דלתות עתיקות, בעלות עיצובים ייחודיים והיסטוריה משמעותית. באופן כללי, מובן כי ישנן דלתות שאינן נתונות לשיפוץ בשל מצבן הגרוע, אולם מרבית הדלתות אכן ניתנות לשיפוץ וחידוש. עם זאת, לא כל דלת כדאי לחדש וישנן דלתות גנריות או "זולות" שאין להן חשיבות ולכן אין טעם לחדשן. בהקשר של דלתות עתיקות, מרביתן הגדול יוצר מעץ ולכן מרבית פעולות החידוש יעשו בעבודה עם עץ ובעזרתם של הכלים הרלוונטיים. לעיתים לאחד החידוש ישנו צורך להתאים את מידות הדלת לפתח המיועד.

 

תהליך השיפוץ

השיפוץ והחידוש של דלתות עתיקות הוא עיסוק המצריך ידע רב, ניסיון ארוך שנים, ציוד מתאים והרבה אהבה ותשוקה לתחום. תהליך השיפוץ עשוי להשתנות מפרויקט לפרויקט, אך באופן כללי הוא מתבצע באופן הבא:

  • הערכת מצב – השלב הראשוני הוא בחינה מקיפה של מצב הדלת, תוך קביעת סוג השיפוץ הנדרש והבנת מורכבות הפרויקט.
  • תכנון – לאחר מכן יש לתכנן לפרטי פרטים את תהליך העבודה. ככל שהתכנון יהיה קפדני יותר, כך ניתן יהיה לשמור על תהליך עבודה מקצועי, נכון ויעיל.
  • השיפוץ עצמו – מהלכי השיפוץ עשויים לכלול; שיוף, תיקון, צביעה מיוחדת וכמו כן החלפת רכיבים מיושנים כמו צירים, ידיות, מנעולים וכולי.
  • פינישים– לאחר סיום השיפוץ יש לבחון היטב את התוצר המוגמר ולבצע תיקונים נוספים במידת הצורך.
  • התאמה – לאחר רכישת הדלת יש לבצע התאמה בין מידות הדלת למידות הפתח בו נרצה למקם אותה. ניתן לבצע התאמה מיטבית בין הדלת לבין כל פתח וזאת מבלי לפגוע בפרופורציות של העיצוב המקורי.

חשוב להבהיר, מאחר ומדובר בדלתות עתיקות ורגישות, לא מומלץ לבצע את התיקון באופן עצמאי. התיקון דורש ידע רב, ניסיון וכלים רלוונטיים, בנוסף יש לבצע את כל שלבי החידוש בצורה זהירה שאינה תהווה סכנה לשלמות הדלת.

 

פאיזרסטוריציה– מייבאים דלתות עתיקות מכל העולם

במשך השנים עבד פאיז בצמוד לאבא וסבא והצליח לצבור ידע וניסיון עבודה רבים בתחום המחזור והשיפוץ של פריטי עץ ושל דלתות עתיקות. פאיז היה לראשון בארץ לעסוק באופן ישיר ומקצועי בתחום זה ובהתאם הוא גם המוביל בתחום בישראל. אולם התצוגה שלנו שוכן בין סמטאות יפו העתיקה והוא גם בית המלאכה בו מתקיימות מרביתן של עבודות הרסטוריציה. נשמח לראותכם במקום או לספק לכם מענה מהיר ומקיף דרך המספר: 052-5595417.

יצירת קשר

דילוג לתוכן