עמוד אינו נמצא

דלתות כפריות-כל מה שצריך לדעת

העיצוב הכפרי הפך בשנים האחרונות לנפוץ ופופולארי במיוחד, גם בתחום דלתות הכניסה והפנים הפכו דלתות בסגנון כפרי למבוקשות. במאמר הבא איגדנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם רוכשים דלת כפרית – מהו סוד הקסם של העיצוב הכפרי, מזה שחזור וחידוש דלתות עתיקות והיכן תוכלו למצוא דלתות עתיקות בעיצובים כפריים? כל התשובות ועוד, במאמר הבא.

 

דלתות לאורך ההיסטוריה

הדלת היא פריט חיוני ונפוץ, אין בית בישראל או בעולם שאינו מתהדר בדלת כניסה ובמספר של דלתות פנים אשר מפרידות בין חללי הבית. מסתבר שהדלת מלווה את האנושות עוד משחר ההיסטוריה. בעבר נהגו בני האדם לסגור את חלל המערה או המחסה שלהם בעזרתם של פיסות עור או חתיכות עץ, אך כיום דלתות הכניס והפנים מיוצרות מחומרים חזקים, בעיצובים מגוונים והן מספקות הגנה וביטחון כמו גם תרומה עיצובית נרחבת לעיצוב הבית. ישנו מגוון גדול של סגנונות עיצוב, אך במאמר זה נתמקד בסגנון העיצוב הכפרי.

דלתות כפריות

עיצוב כפרי – מה זה?

עיצוב כפרי הוא סגנון עיצובי אשר נפוץ, איך לא, בעיקר במרחבים הכפריים והנינוחים. עקרונות העיצוב הכפרי עוסקים באימוץ של אלמנטים טבעיים ויצירת אווירה חמימה ונעימה המתכתבת עם הטבע והמרחב. עיצובים כפריים משלבים בתוכם חומרי גלם,טקסטורות טבעיות ופלטת צבעים המחקה את הסביבה הטבעית. כשמדברים על דלתות בעיצוב כפרי הן לרוב תהנה עשויות מעץ, לעיתים בשילוב של חומרים טבעיים נוספים ובצביעה בעלת מראה "וינטג'י".

 

שחזור ושיפוץ דלתות

אם בחרתם בדלת בסגנון כפרי, אנחנו ממליצים על דלת עתיקה ומחודשת. דלת עתיקה היא דלת בת 50, 100 ואפילו 200 שנה. מאחר ומרבית הדלתות הכפריות עשויות מעץ, לאורך השנים עשוי חומר הגלם להתבלות, הגוף עשוי להיאכל, הצבע עשוי להתקלף ולדהות ועיוותים עשויים להופיעה. לכן, יש צורך לבצע חידוש ושחזור מקצועי וזהיר. החידוש כולל מהלכים כמו שיוף, קילוף שכבות צבע, החלפת רכיבים פנימיים צביעה מחודשת ועוד. לאחר תהליך החידוש הדלת מקבלת חיים חדשים וזאת מבלי לפגוע בעיצוב המקורי ותוך הוספת נופך היסטורי לבית.

 

שיפוץ דלתות – תהליך העבודה

תהליך החידוש עשוי להשתנות ממקרה למקרה ובהתאם למצב הדלת והתוצאה הסופית הרצויה, אך באופן כללי הוא יכלול את השלבים הבאים:

  • הערכת מצב – השלב הראשוני יהיה ביצוע בדיקה מקיפה אודות מצב הדלת וקביעה של התיקונים הנדרשים על מנת להשלים את הפרויקט.
  • תכנון – כעת, יש לבצע תכנון קפדני של הפרויקט, להבין מהם הפעולות הנדרשות, אילו חומרי גלם יידרשו ואילו כלי עבודה נצטרך. שלב התכנון הוא שלב חשוב וביצוע קפדני שלו מסייע להגיע לתוצאה סופית מוצלחת יותר
  • ביצוע – שלב הביצוע כולל את ביצוע כל הפעולות הנדרשות כמו; שיוף, צביעה מחודשת, החלפת רכיבים וכולי. שלב זה חייב להיעשות במלוא הזהירות ורק על ידי איש מקצוע מנוסה.
  • התאמות – לעיתים, לאחר סיום העבודות, יהיה צורך לבצע התאמות בין הדלת לבין בית הלקוח. יש לדעת כיצד לבצע את התאמות אלה מבלי לפגוע בדלת, בפרופורציות שלה ובעיצוב המקורי.

 

טיפים – עיצוב כניסה לבית כפרי

בעיצוב כניסה לבית כפרי, ישנם מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, חשבו על הסגנון הכללי והאסתטיקה של הבית שלכם.דלת כפרית עשויה להיות התוספת המושלמת לבית עם סגנון טבעי או וינטג', אך היא עשויה שלא לעבוד טוב עם בית מודרני יותר. שנית, קחו בחשבון את ערכת הצבעים והחומרים המשמשים באזור שמסביב. לבסוף, אל תזניחו את השיקולים המעשיים ואל תתפשרו בנושאים חשובים כמו ביטחון, עמידות בפני מזג אוויר וכולי.

 

פאיז רסטורציה – דלתות עתיקות מכל העולם

החברה שלנו היא הוותיקה והמובילה בתחום הדלתות העתיקות בישראל. במשך השנים סיפקנו דלתות למאות לקוחות מרוצים ונשמח לעמוד גם לרשותכם. לקבלת פרטים נוספים וקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות – חייגו: 052-5595417.

יצירת קשר

דילוג לתוכן